Programma 27 oktober 2024

De opening wordt verzorgd door het dagkoor van Marijke van Klaveren. Marijke zal de liederen kort toelichten.

Dit koor voor sopranen en alten repeteert iedere woensdag van 10.00 tot 11.30 uur in de Koningkerk.
Deel 2 is in handen van de jonge violiste Dasha Serck. Op haar website dashaserck.nl is haar indrukwekkende cv te lezen. Vanaf zondag 8 december kan ze daar haar optreden in de kleine zaal van het Concertgebouw aan toevoegen. In de Koningkerk speelt zij de Chaconne van de tweede partita van Bach. Het maakt deel uit van de cyclus sonates en partita’s voor solo viool, gecomponeerd tussen 1717 en 1720.

Het concert wordt afgesloten door zangeres/cabaretière Esther Ephraim m.m.v. Peter le Feber, piano. Esther zingt Nederlandse en Ydissche liedjes.

Op haar website estherephraim.nl zijn een paar mooie voorbeelden te vinden.

Peter is al vanaf het begin in 2010 betrokken bij de muziek in de Koningkerk. We hebben hem leren kennen als hoboïst en als dirigent van het dubbelblaaskwintet ‘Petlev’ en nu als begeleider van Esther. Samen hebben ze een theaterprogramma.