Over ons backup

Welkom op onze website www.muziekindekoningkerk.nl.

De Koningkerk in Voorburg of officieel gezegd de wijkgemeente De Open Hof in Voorburg wil een open gemeenschap zijn waar iedereen welkom is. Als gemeenschap willen we ook bewust een sociale functie vervullen in de wijken rondom de Koningkerk.

Muziek voor iedereen

Vanuit die gedachten ontstond inmiddels meer dan 10 jaar geleden het initiatief om lunchconcerten in de Koningkerk te gaan organiseren op de laatste zondag van de maand van september tot en met juni. Aanvang 12 uur, lengte  ongeveer een uur, toegang gratis met een boterhammetje vooraf en een hapje-en-drankje  na afloop …. En ter dekking van de onkosten een vrijwillige inzameling aan het eind van het concert. Iedereen kan naar draagkracht bijdragen.

10-jarig jubileum

Deze formule is begonnen in 2010. Tien jaar lang hebben we zo kunnen luisteren naar 100 bijzondere concerten. Net nadat we in februari 2020 met een feestelijk concert het  jubileum van de lunchconcerten gevierd hadden kwam corona en vielen de concerten stil.

Stap voor stap weer “Muziekindekoningkerk” ……

We hebben de draad weer opgepakt: Op de laatste zondag van de maand organiseren we  livestream-concerten zonder publiek.

Deze concerten beginnen om 12 uur en zijn via een link op deze website te volgen, maar ook nog achteraf te beluisteren.  U kunt op de website alle informatie vinden over de musici en de programma’s. Als u de musici een financieel steuntje in de rug wilt geven dan wordt dat erg op prijs gesteld.

Enthousiast geworden over de concerten? U komt ons weer elke maand in de lokale bladen tegen. We hebben ook een eigen facebookpagina “Muziek in de Koningkerk“. Als u deze pagina gaat volgen bent u altijd actueel op de hoogte van de concerten.

Toekomstmuziek

We gaan ervan uit dat alles vanaf september weer ‘gewoon’ is: Boterhammetje vooraf, lunchconcert, hapje-en-drankje na afloop. We zijn al druk bezig met de voorbereiding van seizoen 2021-2022.

Namens de commissie ‘Muziek in de Koningkerk’