Programma 18 december 2022

Foto’s:

© Foto’s: Mary Berkhout-Meulenberg

14:30 – 15.30 – Kerstconcert: Leidschendams a-capellakoor Cantiamo
Onder leiding van dirigent Jeroen Bosman verzorgt het a-capellakoor Cantiamo uit Leidschendam een kerstconcert op deze laatste adventzondag, met een gevarieerd programma. Cantiamo zingt zonder instrumentale begeleiding: de vier stemgroepen – sopraan, alt, tenor en bas – zorgen samen voor een muzikaal samenspel van klanken. U hoort bekende en minder bekende kerstliederen uit diverse Europese landen, waaronder een aantal Christmas Carols uit de Engelse kersttraditie. U wordt ook een aantal keer uitgenodigd mee te zingen met bekende Nederlandstalige kerstliederen; zo komt u samen met Cantiamo de laatste week voor het kerstfeest in een mooie en ook feestelijke kerststemming!

De commissie ‘Zondagmiddagconcerten in de Koningkerk’

Praktisch

Het concert begint om 14.30 uur, duurt een uur en de toegang is zoals altijd gewoon gratis. Na het concert houden we ter dekking van de gemaakte kosten een vrijwillige inzameling om daarna nog even gezellig met elkaar na te kunnen praten. Bij dit concert zorgen we voor lekkere warme Glühwein en warme chocolademelk. Dat hoort echt bij Kerst maar daarnaast is het een lekkere opsteker voor lijf en leden (zie onder). U bent van harte welkom!

Kleed u warm aan

Met sterk oplopende energiekosten moet en wil ook een kerkgemeenschap als De Open Hof bewust met energie omgaan. Dat betekent dat de kerkzaal niet apart voor onze concerten wordt verwarmd. Daarom het advies om als u komt om u warm aan te kleden! Met wat humor kunnen we de temperatuur in de kerk misschien ook iets omhoog krijgen als we met veel mensen naar het concert komen dus wat let u om mensen mee te nemen. Daarnaast krijgen we het waarschijnlijk wel wat warmer door hard mee te zingen met Cantiamo met de bekende Nederlandstalige kerstliederen die op het programma staan. We maken er een mooi, hartverwarmend kerstconcert van met elkaar.