Programma 26 januari 2025

Januari Dasha Serck, viool en Andrew Wright, piano

De getalenteerde violiste Dasha Serck studeert aan het Conservatorium van

Amsterdam en woont in Voorburg, dichtbij de Koningkerk. Na een bijzonder optreden tijdens een open podium van “muziek in de Koningkerk”, dat enthousiast werd ontvangen, verzorgt zij nu, samen met Andrew Wright, een heel concert. Het programma begint met de tweede vioolsonate van Brahms, een melodisch werk vol rijke harmonisaties. De piano- en de vioolpartij zijn beide mooi en vormen elkaars onderbouwing! Dit meesterwerk wordt vervolgd door het uitdagende stuk “Introduction et Rondo Capriccioso” van Saint-Saëns. Ooit heeft Saint-Saëns gezegd dat melodieën tot je komen als appels die uit de boom vallen. In dit geval uit zich dit in adembenemende passages en boeiende kleuren van de muziek, die van piano en viool virtuositeit vragen.