Programma 26 september 2021

Foto’s:

Zondag 26 september pianorecital Andrew Wright
 “Bal masqué”

Het nieuwe seizoen 2021-2022 van de lunchconcerten begint met een dubbel feest:
• medio september komt er een uitstekende Yamaha concertvleugel naar de Koningkerk, naar verluid de Rolls Royce onder de vleugels. Op zondag 26 september beleeft het instrument haar première in de Koningkerk met een feestelijk lunchconcert, verzorgd door Andrew Wright. Het concert begint om 12.00 uur. Je kunt je aanmelden via bovenstaande aanmeldknop.

• Andrew is op die dag 10 jaar als cantor-organist aan de Koningkerk verbonden! Hij vervult een belangrijke rol binnen de lunchconcerten. Hij treedt natuurlijk zelf op, maar daarnaast hebben we in die jaren via hem kennis kunnen maken met een keur aan (inter)nationale musici. Dat is heel bijzonder en daar zijn we ook zeer dankbaar voor.

Tijdens het lunchconcert kunnen we naar de jubilaris luisteren die voor ons eerste lunchconcert op de Yamaha vleugel een programma heeft samengesteld genaamd “Bal masqué”. Naast de ”Suite Bergamasque” van Claude Debussy, het “Carnaval op. 9” van Robert Schumann beleeft het stuk “Mascarades” van Roel van Oosten zijn première.